torsdag, januari 31, 2008

Fotbollssnackisar och sjukstuga utan schampoo

På Aftonbladets websidor kan man läsa att Chippen ska till Spanien som lån. Och där ska han få massor av speltid :-) Jodå, står det så är det garanterat sant. Massor av speltid... Nantes kommer snart inte att ha koll på i hur många led den spelaren är utlånad. Och han lär väl inte bli smidigare och lättare att samarbeta med heller för varje klubb han åker till?

En annan kille som inte passar in i en lagsport, Andreas Isaksson, verkar genom tjurskallighet växa fast i frosten på Citys avbytarbänk. Ovan nämnda webbsida höjer sin stämma över hur tokigt det kan bli till EM. Men vadå? Vi har väl killar som Rami Shaaban som är mer än fullgoda ersättare att ta till! Frågan är hur lack "Isak" blir av att komma till landslagssamling och bli satt på bänken även där! Lite kul är det. Faktiskt.

Kattf-n höll på att bli utan mat idag, så jag var tvungen att ta min klena lekamen till Ica och handla. Det klart katten ska ha mat. Jag höll mig från att hosta på allt för mycket kunder och matvaror.

Jag noterade en sak som förundrar mig mycket idag när jag stod i duschen. Vi är 6 stycken i familjen. De två yngsta badar, de duschar inte. Återstår gör 4 personer. Av oss 4 som duschar är 1 av det mer manliga slaget och övriga tillhör den där andra rasen. Jag konstaterade att det i duschen fanns 12 olika små tuber/byttor/flaskor som ser ut att ha stått där i evigheter. På golvet direkt utanför duschen låg ytterligare 8 behållare. På dessa plastemballage finns ord som "blizz", "curl", vanilj, aloe vera m.m. men det går f-n inte att utläsa om det är tvål, schampoo eller något annat man kan tvätta sig med. Jag har lärt mig följande: ha en egen flaska "Dubbel-Dusch" undangömd som alltid tas med när det ska duschas. Om jag testar och ställer dit ett tråg (minst 1 liter) av billigaste Family Fresh-varianten så är den slut inom loppet av ett par dagar! Vad ska damerna ha alla de där små byttorna med skit till???? Och varför är det bara jag som köper hem rejäl tvål och ett vettigt schampoo? De är konstiga de där utomjordingarna. Men fiiiint ska det vara! Och allra helst ska det rimma på "balsam".

Inga kommentarer: