tisdag, november 06, 2007

Det går ett rykte på byn...

...som säger att familjens Dodge nu är klar att hämta på verkstaden!!! Att den nu efter 4 månader skulle vara reparerad, besiktigad och klar! Tänka sig. Men vis av erfarenheten så jublar jag inte ännu. Sist det sades att den var klar (i augusti tror jag det var) så var ju halva instrumentpanelen sten-död och därmed inte i körbart skick.
Det har i och för sig inte varit helt enkelt med det elektriska fel som bilen haft sedan flera år tillbaka. Emellanåt har den helt enkelt inte velat starta, och då har den behövt göras strömlös i 2 timmar för att nollställas. Men i början på juli hjälpte inte ens detta snickar-trix. Bärgning till Nyköpings "snabbaste" verkstad, påhejad av försäkringsbolaget som trots våra varningar inte vill rekommendera någon annan än just denna verkstad (närmaste auktoriserade Chrysler-verkstad finns i Norrköping så de snålar nog mer än gärna.) Dagen efter bärgningen till verkstaden får vi veta att felet för första gången är inringat och att det handlar om ett kretskort bakom instrument-panelen. Synd bara att det tog 4 månader att fixa ett byte av kretskort!!!
Undrar om någon ska behöva uthärda ett liknande vänte-läge? Vi är en familj med 4 barn, så familjens andra bil (en vanlig personbil) har inte kunnat ta med samtliga familjemedlemmar på resor/utflykter eller liknande. Vissa gånger har jag åkt moppe medan övriga åkt Volvon, men då har vi inte behövt åka längre än in till Nyköping.
Så mina ärade läsare följ dessa råd:
Köp aldrig amerikanskt om ni behöver en bil!
Lämna aldrig, aldrig in din bil till Lennstrings bil & AC Service om du vill ha en snabb reparation. (Han är både trevlig och skicklig men det hjälper liksom inte!)
Se alltid till att ha en EU-moppe till hands. Man vet aldrig när den kan behövas.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jo tack Aldrig aldrig mer till Lennstrings bil o ac...
Fick vänta 8 veckor på att han skulle spänna p bromsen och fixa
avgasvärdena...
Vilket han inte lyckades med.
Fick tillbaka bilen i sämre skick än jag lämnade in den.

Robban

Anonym sa...

Det är många som har den erfarenheten. Kommer aldrig lämna den där igen!

Anonym sa...

Hej! Jag har själv råkat i problem med Lennstrings och undrar om vi kan komma i kontakt med varandra?
070-495 22 50

Anonym sa...

Har du mail adress? Jag vill gärna dela lite erfarenheter och sätta ihop något.

Lasse Jansson sa...

fotbollslasse@gmail.com

Dit går det bra att maila! :-)

Anonym sa...

Min bil är inlämnad sedan 4 veckor...

Lasse Jansson sa...

Jag konstaterar att allt är sig likt med andra ord. Riktigt tråkigt att höra om alla stackare som intet ont anade lämnar in sin bil till denna verkstad.

Och samtidigt är det en allt större krets människor som vet vad det innebär med bilinlämning där. Jag har dessutom hört mer än ett exempel där inte bara väntetiden varit groteskt lång utan även om skyhöga kostnader som kommit som en total överraskning. I det fallet klarade jag mig galant, och det är jag oändligt tacksam för!